Blogul oficialal al grupei noastre - GRUPA ,,FLUTURAȘII"
Ed. IONELA - LAURA CARAIMAN

Bine aţi venit!
Ne bucurăm că ne vizitaţi şi sunteţi interesaţi de activităţile grupei noastre.


vineri, 8 februarie 2013

În lumea numerelor şi a cifrelor!

Dragii mei,
Mulţi dintre cei care au ieşit de pe băncile şcolii, îşi amintesc de lecţiile uneori chinuitoare de matematică.
Dar de ce să fie matematica un chin, dacă poate să fie chiar distractivă?
FLUTURAŞII au făcut cunoştinţă cu numerele şi cifrele chiar de la grupa mică. Anul acesta am reluat şi aprofundat cunoştinţele despre numere şi cifre prin exerciţii de numărare, alcătuire de mulţimi, punere în corespondenţă, rezolvare de probleme simple cu ajutorul imaginilor sau cu sprijin de obiecte. Am încercat să organizez activităţi cât mai relaxante, astfel încât matematica să fie distractivă, nu chinuitoare. Astfel, pentru relaxare, avem şi momente în care învăţăm scurte poezioare şi cântecele despre numere sau cifre, recunoaştem cifre în desene distractive sau chiar realizăm desene folosind cifre. Cu scrisul e mai greu, dar îmbinăm sarcina dificilă cu distracţia: pentru cifra 1 desenăm ţepii lui Aricică, pentru cifra 2 desenăm gâtul lebedelor, iar pentru cifra 3 desenăm cârlionţii din părul unui băieţel şi... tot aşa până la ultima cifră. Sper că am reuşit, în acest fel, să îmbin utilul cu plăcutul, iar copiii nu au simţit dificultatea activităţilor desfăşurate. Imaginile de mai jos au fost surprinse în timpul activităţii de matematică în care am aprofundat cunoştinţele despre numărul şi cifra 5.
Nivelul de concentrare şi atenţie este la maxim!
La final, cine a terminat de rezolvat sarcina primită, ridică creionelul şi se bucură!

2 comentarii:

  1. Imi aduc si eu aminte cateva de la Sonya si Andrei: 1 Broscuta sta pe lac si alta langa copac.De le adunam pe toate cate fac???-2- 3 A fost un colacel ,dar Gigel,muscand din el,jumatate l-a mancat jumatate l-a lasat-3- Cel mai bine asah gac corespondente intre multimi si cifre...Foarte frumos jocul de cuvinte i ajuta sa receptioneze intr-un mod distractiv informatiile grele.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Monica: Ai dreptate, Monica! Este exact ceea ce facem noi la gradiniţă: învăţăm lucruri serioase, grele uneori, prin joc. Cu alte cuvinte, învăţăm jucându-ne.

    RăspundețiȘtergere